2015. február 10., kedd

Atkins-barát csirke-saslik (rablóhús)

A saslik nagyszerű ebéd vagy vacsora lehet azok számára, akik minimális szénhidrát-bevitelre törekednek. Legnagyobb előnye, hogy rengeteg módon el lehet készíteni a hozzávalók egyszerű variálásával. Lássunk egy lehetséges elkészítési módot! :)

Hozzávalók:

  • Csirkemell
  • Bacon (szeletelt)
  • Zöldségek (hagyma, cukkini, paradicsom, paprika, stb. - krumplit NE tegyünk rá!)
  • Egyéb feltétek, amit felhasználhatunk: füstölt-főtt tarja, kolbászkarikák, grillsajt, stb.
  • Reszelt trappista sajt
  • Bors

Elkészítés:

Az összes hozzávalót vágjuk kisebb (de nem túl apró) kockákra (kivéve a bacon szeleteket - azokat felezzük el). Tetszőleges sorrendben, ízlés szerint szúrjuk fel a hústűre a hozzávalókat!

Én a fent látható képen a fűszerezetlen csirkemelleket egy fél szelet baconbe tekertem. (Amikor nem tekerem baconbe a húsokat, akkor sült csirke fűszerrel ízesítem vagy előzetesen bepácolom őket.) Ezt követően hústűre felszúrtam a hozzávalókat úgy, hogy minden második "falatka" egy baconbe csomagolt csirkemell kocka volt (azért, hogy minél kevesebb szénhidrátot tartalmazzon egy saslik). Az előkészített saslikokat sóztam, borsoztam. Ezután alufóliával letakart sütőrácsra helyeztem, majd 45-60 perc alatt megsütöttem őket úgy, hogy közben egyszer megfordítottam a saslikokat. Amikor már szinte elkészült, megszórtam a tetejüket reszelt sajttal, és addig sütöttem még, amíg a sajt megolvadt.

Kellemes időtöltést, jó étvágyat kívánok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése